Fra OK til succes

En af mine skønne veninder – hun hedder Sarah – fik for vel snart 4 år siden den ide, at hun ville leve af at sælge surfboards og beklædning til surfere af begge køn. Ideen kom egentlig fra hendes egen glødende interesse for surfing, og da hun var færdig med sin handelsuddannelse, kastede hun sig ud i det. Efter de sædvanlige skærmydsler under opstarten kom hun faktisk rigtig godt fra start. Hun solgte sine varer både i den lille fysiske butik, hun har, og i den ganske omfattende webshop, hun driver. Det gik som nævnt fint – men så heller ikke mere end det.

The missing link?

Sarah er en meget smuk pige, og der er ingen tvivl om, at hendes charme hjalp hende en del, når der kom unge mandlige kunder i butikken. Men hun følte, at hun kunne gøre – både i butikken og på nettet. Hun besluttede derfor at hyre en konsulent til at hjælpe hende, og han kom ganske hurtigt frem med flere forslag, hvoraf hun kunne lide især to ganske væsentlige:

  1. En mere nærværende kommunikation med gæsterne på hjemmesiden i form af en Live Chat funktion
  2. Stringent bedre telefonservice – et problem da hun ofte måtte lade telefonsvareren tage opkald, når hun var travlt beskæftiget i butikken med kunder

Telefonpasning = 17% mere salg

Det var ganske enkelt at sætte en service op, hvor firmaet Topcall ganske enkelt overtog pasningen af firmatelefonen – en såkaldt telefonpasning.

Det gav en meget hurtig effekt, for i stedet for at omkring hvert tredje opkald blot endte i, at ingen efterlod en besked, blev det nu til, at hvert eneste opkald blev besvaret, og ofte kunne medarbejderen i Topcall klare forespørgslen – eller i det mindste modtage en besked, som Sarah så kunne håndtere i første ledige øjeblik.

Det gav en målbar stigning i salget på 17% allerede den første måned!

Live Chat på webshop = 32% mere salg

Implementeringen af den helt unikke service fra Topcal: Live Chat ( se mere her ) var såre simpel. Sarah fik en stump kode, som hun selv kunne lægge ind på forsiden af shoppen, og så overtog Topcall simpelthen besvarelse af alle spørgsmål på hjemmesiden. Effekten var helt enorm: Salget på webshoppen steg med 32%, og det gjorde det uden at andet blev gjort.

For Sarah har det allerede nu betydet, at en kassekredit er vendt til en stadigt voksende opsparing, varevognen er udskiftet med en ny – og den første medarbejder er ansat.

Moralen er simpel: Husk de gamle dyder med kundeservice!

Fra OK til succes
Rul til toppen